Přihlášení
Nick:
Heslo:
Trvalé přihlášení

Registrace Zapomenuté heslo

Úvahárna pro mladé autory

Sdílej na Facebooku

Autor: P.F.Zarken

Sbírka: Úvahy.

Vloženo: 4.12.2009

Publikováno: 4.12.2009 20:01

Kategorie: Úvahy -> .ostatní

1.  Svá úplně první díla berte spíše jako přípravné skicování a nepodařené práce nemažte, ale si je uložte a označte. (Pouhé doporučení, které nepaušalizuji.)

 

2.   Zkuste hlavně v začátcích psát tak, jako by to nikdo jiný neměl číst. (Pro své potěšení.)

 

3.   Začínejte u malých prací. Nikdy ne u větších. (Stará moudrost.)

 

4.  Skicujte i tím, že si jen pro sebe popíšete úplně nezáživnou příhodu. (Stará moudrost.)

 

5.   Stačí vám špetka talentu, ale hora píle. (Stará moudrost.)

 

6.  Nebojte se pokazit své dílo. (Stará moudrost.)

 

7.  Nechávejte své dílo alespoň dny, ale i týdny a měsíce uležet. V té době jej podrobně asi třikrát zkoumejte a „dobrušujte“. Výjimku tvoří aktuální díla, která nesnesou prodlení. Ale i tak je během několika hodin několikrát pročítejte. Někdy stačí jen prohodit slova a už to vypadá líp. (Myslím, že obecně dost známá myšlenka.)

 

8.   Vyvarujte se opakování slov. (Toto mi tloukla do hlavy moje učitelka češtiny Magda Hurtová před lety.)

 

9.  Nepoužívejte vlastní slovní novotvary. Tuto zvláštnost si můžete dovolit až po letech práce, a i to jen velice opatrně. (I na nebezpečí novotvarů mě upozorňovala moje učitelka češtiny.)

 

10. Cizí slova v beletrii nepoužívejte. Výjimečně taková, která nejdou nahradit češtinou (dejavu). Nebo ta, která byla původně cizí, a v češtině zdomácněla. Čeština je jedna z nejkrásnějších a nejbohatších řečí na světě.

 

11.  Patetické projevy si nechte na pozdější dobu.  Potom vám dojde, že bez nich je to dokonce lepší.

 

12.  Když vás napadne zajímavá myšlenka, hned si ji zapište. Pokud tak neuděláte, obyčejně se už nevrátí. Dělá to naprostá většina autorů. (Nejlepší je diktafon i zápisník při  ruce.)

 

13.  I velký talent zatuchne, když se nerozvíjí.

 

14.  Špatný amatér je ten, kdo na sobě dál nepracuje, když se mu podařily úspěchy.

 

15.  Čím víc jako začátečník toužíte po úspěchu, tím je vzdálenější. (Nedá se paušalizovat a je to spíše pocitová záležitost.)

 

16.  Vyvarujte se hrubostí a nechutností. Pokud to děj vyžaduje, napište jen začáteční písmena a počet teček místo dalších písmen. Například – ku… Nechutnostmi ještě nikdo nedokázal, že je autor na úrovni.

 

17.  Neostýchejte se vyslechnout si zdravou kritiku. (Známá pravda.)

 

18.  I tu kritiku, kterou považujete za přehnanou, si nechejte projít hlavou.

 

19.  Dobrou naději na úspěch má hlavně ten autor, který po neúspěchu tvoří dál, jako by se nic nestalo.

 

20. Když vás příbuzný nebo kamarád příliš ostře kritizuje, a neřekne nic konkrétního, přemýšlejte o jeho charakteru a vztahu k vám.

 

21.   Když se vám dílo jiného autora nelíbí, uvažujte, čím to je. I tímto se hodně učíte.

 

22.  Vyvarujte se zvýrazňování svých děl barevností a tvarovou zajímavostí. Vnímavého čtenáře to spíše odradí. Myslím ale, že básní situovaných na středovou osu se tato poučka netýká. Tam bych to považoval za vhodné. (Nedá se paušalizovat.)

 

23.  Nespoléhejte se, že za vás někdo opraví pravopisné chyby a překlepy. I dobré literární dílo se tím dá pokazit a čtenáře znechutit. Já jsem tento problém řešil tak, že jsem si našel magistru jazyka českého v důchodu.

 

24.  Při vkládání nebo nabízení svých děl nikdy nepoužívejte v anotaci ostré negativní hodnocení. Například – Je to blábol, blbina, krávovina atd. Tím čtenáře přímo odpuzujete. Můžete ale napsat: Rychlovka, okamžitý nápad, rychle napsané pro aktuálnost, z mládí atd.

 

25.   Syndrom vyhoření.

Pokud někdo očekáváte, že vám tady budu vysvětlovat, co to je, tak se obáváte zbytečně. Většina z vás to ví, a kdo ne, může si to přečíst na známých vyhledavačích pod tím názvem. Mám s tím své zkušenosti a je možné, že to někomu z vás může pomoci ve svízelných situacích.

Nultý a první stupeň jsem si v minulosti prodělal určitě. Druhý snad částečně. A že jsem se nedostal k třetímu, vděčím tomu, co vám chci popsat. Třetí stupeň může skutečně vést k závažnému kolapsu s následky.

První věc je, že o tomto syndromu vím a tak trochu počítám, že se může dostavit. Když jsem se začal cítit psychicky špatně, tak jsem si často uvědomoval, že jde o stav, který je hlavně z únavy psaním. A pokud jej nenechám v sobě příliš působit, časem odejde a dá zase na neurčitou dobu pokoj. Kdybych o něm nevěděl, nebo jej podceňoval mávnutím ruky, tak bych se určitě dostal do druhého a třetího stupně.

Za druhé: Syndrom vyhoření se zpravidla dostavuje při psaní větších celků – novela, román. Když jsem se při psaní těchto prací cítil špatně, odložil jsem to. Napsat jsem třeba dvě malé povídky, báseň atd. A psychicky osvěžený jsem se vrátil k románu.

Mluvte o svých problémech s někým, komu důvěřujete a rozumí vám.

 

Každý kulturní člověk tyto skutečnosti zná, a přesto je řeknu.

Největšími nepřáteli jakékoliv duševní tvorby jsou: Nečinné naříkání nad svým osudem. Hledání chyb na svém okolí a nepřipouštění si nedostatků vlastních.

Kdo by utíkal před problémy s cigaretou v ústech a kořalkou při ruce, unikne nanejvýš do bludného kruhu.

 

26.  Mysleme na to, že i slavní spisovatelé si kdysi hrávali na písku.

 

       Hodně tvůrčího elánu a štěstí.***



< Předchozí dílo ve sbírceDalší dílo ve sbírce >
Hlasovaní jako ve škole (1 - nejlepší, 5 - nejhorší)Hodnocení: 1 (23 hlasů)

Nine - 1J.Švejcárek - 1seniorecek - 1
Kelt - 1jpe - 1eligio - 1
Elsie - 1aktebalka - 1Pettya - 1
Razeck - 1perrine - 1Medvidek - 1
Hobbit - 1Ketka - 1Juditka - 1
pupava - 1lenochod - 1 - 1
Carne - 1betty - 1Wer - 1
Norrora - 1Lyen - 1

přečíst později

Komentáře

P.F.Zarken | + 0 / 0
13.12.2016-22:34
Nazdar, Petro, nesouhlasit můžeš. Jsem amatér a za nic jiného jsem se nikdy nevydával. Pokud jsem některou myšlenku někde převzal, tak jsem to v tom smyslu uvedl. Děkuji za komentář.
Petrolec | + 0 / 0
13.12.2016-21:35
Zdravím,
dovolím si nesouhlasit s bodem číslo 25, či spíše s jeho pojmenování.
Problém, který tam uvádíte, nemá nic společného se syndromem vyhoření, avšak velmi věrně připomíná "spisovatelský blok".
Kousalka | + 0 / 0
7.11.2015-15:10
Jsem tady skoro šest let... když to vezmu i s prvním pak změněným přihlášením... jo, tady to bylo vždycky Národ sobě... a jakej národ takový divadlo.

Tady vždycky, aby něco bylo tak se toho musel chytit mančaft - ale... pryč je doba, kdy jsem si myslela to co psal Anička, aby si admin k sobě vzal pár pořádnejch pardálů a chytil to tady za pačesy a a a... a dneska vidím, že proč by to vlastně dělal, nervoval se, protože pak by byl přítel těch a nepřítel oněch a pak třeba naopak - a tý práce okolo toho...takhle je jedno, že má kritika, co tady dal poslední koment v červnu, že v týmu lidí PP jsou nicky o jejichž existenci, já tady nalepená nevím - ale nemusím, třeba dělají někde ve střevech...ale nedělají

ono to půjde dál, tak i onak, jeden přijde, dva odejdou, nějak si to ošéfují, vymyslí si tuhle akci i onu soutěž, ohodnotí si, navrhnou si a napíší...

jo, někteří i napíší - jsi hezkej chlap, Honzo

a já říkám, jsi chytrej chlap, Honzo, jenom já jsem žena očekávání a to mě stálo moc nervů
ale už nestojí - děkuju

edit: ten koment jsem ASI chtěla napsat někam jinam

ale co už, je to opravdu jedno
snad to švagr odpustí
nelisa | + 0 / 0
6.11.2015-15:53
no právě - dlouhých 6 let

ale když sem přijde dnes nováček, otevře si rady nováčkům a pak třeba ze zvědavosti nahlédne k autorovi těchto rad, přečte si jeho reakce na kritiku,...

ono před pár lety nebyly třeba ani mobily, málokdo měl doma počítač, natož aby ho dokázal použít,...
všechno jde dál, mění se,... nechci říct, že jen PP ne, to bych kecala. Je fakt, že po velkých bojích a dohadech se tu občas něco změní k lepšímu - vzhledem k tomu jsou rady nováčkům jen prkotina, kterou stejně skoro nikdo nečte ( a když už, tak aspoň sebe a pár dalších pobaví)
King D | + 0 / 0
6.11.2015-15:11
...samo že to nejsou rady erudovaných autorů...i z toho by se mělo vycházet (bylo to něco jako ´národ sobě´:o)...přeci jen by bylo lepší tu dobu zde na PP zažít, určitě by se to těm co tu tenkrát nebyli, lépe chápalo (alespoň si myslím)
King D | + 0 / 0
6.11.2015-14:53
Všichni jsme tady byli tenkrát velmi krátce...nikdo pořádně nikoho neznal, ale cítili jsme, že je potřeba něco změnit a někteří se rozhodli přispět radou, tenkrát to mělo svůj význam (ten význam vidím i dnes, i když by rady mohly být třeba dokonalejší a propracovanější...vyzrálejší)
Ať je Zarkem jaký je...prostě byl jeden z těch, co se pokusil poradit...tenkrát...dnes by asi každý z těch co se pokusili poradit, svoje ´desatera´ napsal jinak, lépe...přeci jen, je to už dlouhých 6 let!
nelisa | + 0 / 0
6.11.2015-14:31
King: nejde mi o to někoho zesměšňovat, jen mě skutečně rozesmálo, že si admin pro udílení rad nováčkům, jak psát a přijímat kritiku, vybere právě člověka, který na každou (tedy i vstřícnou, konstruktivní, slušnou,...) kritiku reaguje tím, že onen kritizující je bezcharakterní křivák, který mu usiluje o život.

Ale uznávám, moje chyba - není čemu se smát. Vždyť admin tento svůj postoj dává najevo každou větou, takže by to pro mě nemělo být žádným překvapením.
King D | + 0 / 0
6.11.2015-14:22
Měly byste zajít i k ostatním, co se tenkrát pokusili poradit...určitě i tam najdete něco, co se dá zesměšnit...četl jsem i komentáře pod dnešním tipem...tam ten zmiňovaný nadhled stříká z každé věty :o)
nelisa | + 0 / 0
6.11.2015-13:07
"znám tě" - tak jako všechny tady - z tvých děl, komentářů, projevu,...
P.F.Zarken | + 0 / 0
6.11.2015-11:49
Neliso, ty mě znáš? Nanejvýš z pomluv od velice špinavých lidí, kterým jsem v minulosti hodně a nezištně pomohl, což vyjadřuje i tvůj "úžasný" charakter.
nelisa | + 1 / 0
6.11.2015-11:20
:-DDDDD
nebýt dnešního tipu, tak by mi tento skvost unikl

přiznávám, že nejsem schopna posoudit, jestli mají některé z rad nějaký přínos - vzhledem k tomu, jak znám autora, jsem prostě jen řvala smíchy

takže díky za pobavení:-)
J.Švejcárek | + 0 / 0
26.07.2015-22:07
:-))))))
King D | + 0 / 0
26.07.2015-21:27
...a samozřejmě ještě jistý Švejcárek a další...(pro jistotu:o))
J.Švejcárek | + 0 / 0
26.07.2015-21:19
Plus jistý Švejcárek:-)
King D | + 0 / 0
25.07.2015-22:05
Tenkát si pár lidí řeklo, že napíší něco málo pro nováčky PP...něco jako pomocnou ruku...(Zarken, Popelllka, Cardas a JPE)
Nešlo ani tak o kvalitu literární, jako spíš o rady.

Tenkrát tady bylo totiž spousta nešvarů...málo kritiky...vkládalo se vše co autor (slabší povahy prominou) sesmolil...jeden autor vložil i 10 děl najednou!!(tenkát nebylo žádné omezení)...a tak dále a podobně.
Kousalka | + 0 / 0
25.07.2015-19:18
Kousalka | + 1 / 0
25.07.2015-19:20
Mám několik děl v Přečíst poději. Asi už to neudělám u všech, ale dneska není tak úmorné teplo, sedím doma a klikala jsem si odpoledne počítačem, neschopná najít něco, co by se mi chtělo dalšího číst. Tak došlo i na tenhle šuplík.

Dílo je takové plné kamarádských "mouder", to mouder jsem záměrně dala do uvozovek, nesměju se tomu, ale v některých bodech mi to přijde až úsměvné... zejména tento bod

. Neostýchejte se vyslechnout si zdravou kritiku. (Známá pravda.)

bod bych pozlatila, jenom jsem se podivila nad tím nestyďte, neostýchejte se... protože nevím co je při čtení kritiky ke studu ? a dál, protože by bylo potřeba sepsat další dílo - na téma- zdravá kritika.
A tím nemyslím jenom přístup uvedeného autora ke kritice.

Co mě na tom díle ale ještě spíš udivilo, že dnes se mnohdy kritizuje server jako schránka pro mnohdy nedostatečná díla - a jak bylo bezva dřív, když se tady ještě PSALO...troufnu si tvrdit, že dnes by tohle dílo nebylo přijato s tak nadšeným aplausem, jako v roce 2010... a nevím jestli je to až tak nedostatečnými díly v roce 2010, nebo množstvím kamarádů, co vždycky přijdou s dostatečně zdravou kritikou.

jo - a cigareta v ústech ještě nikoho do bludného kruhu nezavedla...
p.f.zarken | + 0 / 0
25.06.2015-17:56
Ahoj, děvče. Děkuji Ti za komentář a kratinké vysvětlení máš u svého díla - V lese... ☺
JanaK | + 0 / 0
25.06.2015-16:50
Poctivě jsem si to celé přečetla. Fakt, nekecám. S některými moudrostmi bych ale už po počátečních zkušenostech na těchto stránkách nesouhlasila ..
Nebát se pokazit své dílo? No tady je to o strach protože třeba já jsem poměrně citlivá na, z mého pohledu, nespravedlivou kritiku.

Už mi tady bylo řečeno, že píšu směšně, kýčovitě. Kdykoli něco napíšu vkládám do slov kus sebe protože píšu protože mě to strašně baví a cítím se mezi slovy jako ryba ve vodě. Jak mám ale psát když se mi vlastně nařizuje, že se mám přizpůsobit tomu, co chtějí jiní? No jak? Jak mám cítit potěšení když ze mě chtějí udělat svého poskoka? Teda řečeno metaforicky..
Vkládám do svých slov vlastní pocity, ale když se mám přizpůsobovat tomu, co chtějí číst jiní, budu psát prázdně. Podle pocitů jiných psát neumím a umět nechci.
P.F.Zarken | + 0 / 0
30.08.2014-10:41
Ahoj, Jendo. Takový komentář jednoho moc potěší. Měj se tady fajn... *
Fosfor | + 0 / 0
30.08.2014-0:27
Mám to vytisknuto a nalepeno na stěně v pokoji :-)
Pro začátečníka bezkonkurenčně "must read"
P.F.Zarken | + 0 / 0
8.05.2014-9:31
To víš, že mám radost... ☺
lenochod | + 1 / 0
7.05.2014-23:02
děkuji moc, myslím, že mi to pomůže. Sice mi to trošku pokazilo mé plány, ale pak jsem zjistila, že asi budeš mít pravdu :) díky :)
P.F.Zarken | + 0 / 0
28.10.2013-20:44
Barborko, díky Ti... ☺
pupava | + 0 / 0
27.10.2013-20:12
Ďakujem, dosť užitočné :) snáď mi to pomôže v začiatkoch
P.F.Zarken | + 0 / 0
27.07.2013-22:34
Díky vám za pěkné komentáře... ***
Juditka | + 0 / 0
7.01.2013-21:19
Přečetla jsem si s velkým zájmem, díky :))
P.F.Zarken | + 0 / 0
28.07.2012-20:38
Díky Ti, Ivi ☺ ☺ ☺
Hugomira | + 0 / 0
28.07.2012-20:24
Dekuji za uzitecne rady..
P.F.Zarken | + 0 / 0
15.01.2012-0:27
Moni, děkuji Ti a jsem rád***
Hobbit | + 0 / 0
15.01.2012-0:19
Pomohlo a líbí se. Oceňuji pár doopravdy dobrých rad ohledně psaní, kritiky a pravopisu. Pravopisu! Má slovenština fakt ujde, ale ta čeština! Myslela jsem, že ji umím, ale pak jsem začala psát. :D Snad se to časem udělá.... Dekuji.
P.F.Zarken | + 0 / 0
3.11.2011-10:57
Johanko a Lenko, díky vám za krásné komentáře***
SiriannaSK | + 0 / 0
3.11.2011-10:30
Veru, veru, niekto (mi) to musel povedať. Ďakujem
Konvalinka | + 0 / 0
1.08.2011-17:06
tyhle rady jsu pro mě opravdu užitečné. díky
P.F.Zarken | + 0 / 0
11.07.2011-21:50
Ahoj, Karolínko. Mám velkou radost, že Ti to pomohlo***
Karollin | + 0 / 0
11.07.2011-19:31
Moc ti děkuji, pomáháš mi tu začít. Díky, jsou to vážně dobře napsané rady :)
P.F.Zarken | + 0 / 0
25.01.2011-11:24
Heli, věříš, že mám radost, když vidím, po jaké době to někomu pomáhá?
Díky Ti moc***
Rubínka | + 0 / 0
25.01.2011-9:58
Jsem opravdu ráda,
že je tady úvahárna.

Až nebudu něco vědět
do úvahárny budu hledět.

:-)***
P.F.Zarken | + 0 / 0
16.11.2010-22:00
Heli, nic si z toho nedělej. Ani já nemám šanci přečíst mnohá kvalitní a poučná díla***
Pettya | + 0 / 0
21.10.2010-14:37
To víš že nevadí,:))Jsem za takováto dílka vděčná.
jenže tady je tolik dílek že nevím zda někdy všechny přečtu.Jaksi pomalu se dopracovávám,a objevuji kolik, je tu krásných a užitečných věcí.
P.F.Zarken | + 0 / 0
21.10.2010-8:41
Heli, tak milý komentík by mi spravil náladu i před popravou. Díky Ti a pusinku opětuji, jestli Ti to nevadí***
Pettya | + 0 / 0
21.10.2010-2:20
Moc užitečné, pro začátečníky bych řekla, dokonce zásadní.Už jsem si to četla několikrát.I když já jsem hrozná dubová,palice.Moc díky. jednička je jasná, a pusina na líčko.
P.F.Zarken | + 0 / 0
7.10.2010-17:29
Uvažuješ správně. Já jsem před rokem zde nastoupil, ale měl jsem za sebou již několik let pilné práce. Tady jsemn zásluhou kritiky a kontaktu s ostatními autory poporůstl o velký skok.
Díky Ti za hezký komentář***
Vichlendova | + 0 / 0
7.10.2010-16:46
Popřemýšlím o tom a budu se snažit na sobě zapracovat, nicméně věřím, že dříč může překonat génia...:)
P.F.Zarken | + 0 / 0
5.10.2010-20:29
Ahoj, děvče. Z takového komentáře mám skutečnou radost. Hlavně úvahy píši, aby někomu pomohly. Těším se na Tvé první vložené dílo a vítej na PéPéčku.
Díky Ti***
aktebalka | + 0 / 0
5.10.2010-18:46
Díky za dobře formulované rady. Většinu z nich jsem potřebovala slyšet - něco mě povzbudilo, něco nakoplo... Díky!
P. F. Zarken | + 0 / 0
12.12.2009-0:00
Kingu, skutečně jsou na slušné úrovni všechny a děkuji Ti za gratulaci.***
King D | + 0 / 0
10.12.2009-4:24
Tohle je v pořadí třetí úvahárna kterou čtu a musím uznat, že všechny jsou opravdu na úrovni. Máš tu Zarkene dobré a užitečné rady. Celkově to byl velice dobrý nápad :o) Gratuluju.
P. F. Zarken | + 0 / 0
6.12.2009-17:31
Díky, Pavlínko, potěšila jsi mě.***
palosacek | + 0 / 0
6.12.2009-16:53
To co jsi napsal je moc hezké a pravdivé, zvláště ten konec. Já si taky vždycky říkám, že slavní lidé nějak museli, začínat. Děkuji moc za rady.
P. F. Zarken | + 0 / 0
5.12.2009-10:50
Eligio, skutečně mi nevadí, když se u Tebe najde něco podobného mému názoru. Nejde o soutěžení, a stejně to řekneš jinými slovy a jinak zajímavě. K několika podobnostem tu již došlo a komu by to mohlo vadit. Ale že ses zeptaal, beru jako slušnost. Tvé komentáře mě stejně potěšily.
Babičko, mluvíš dobře a i já se stále učím.
Díky Vám oběma.***
Babička | + 0 / 0
5.12.2009-9:16
Člověk není nikdy úplně poučen. Díky, že jsi si dal tu práci.
eligio | + 0 / 0
5.12.2009-7:55
Dočetl jsem směrem nahoru, k sedmičce, kde jsem včera skončil.Snad nebudu příliš neurvalý, když to napíšu - nepůvodně - takto:
" Když štěká starší pes, neboj se, poslouchej, dává ti radu."
"Někde" se cítím být pořád tím štěnětem.
eligio | + 0 / 0
5.12.2009-7:42
Zarkene, jak čtu "pozpátku" od spodu, píšu v 3. dílu úvahárny o podobném. Nevadí? K tématu zdraví to vyhoření patří, hodně.
eligio | + 0 / 0
5.12.2009-7:36
Teď čtu znovu. Od konce. Nádheré finále. Karel Plíhal zpívá toto:
"Lepší je fušovat do kytek, když nám ten svět nějak zešed, nežli se spráskat jak dobytek, a pak se střílet a věšet...na louce vyrostla květina..."
P. F. Zarken | + 0 / 0
4.12.2009-23:39
Máš pravdu, Eligio. Pětku a šestku říkával jeden profesor na Umprumce v Uherském Hradišti. Díky za hezký komentář.***
eligio | + 0 / 0
4.12.2009-22:53
Zarkene, nejsi tak starý.Neříkej si "stará moudrost" a nedávej se, prosím, do závorek. Jsi moudrost mladá. Mladá duchem a ty věty patří k Tobě. Děkuji za ně. ( Víš, že nejméně těch prvních 7 platí zcela jistě taky pro malování obrazů? Pro mě je dnes 7 úvah symbol.)
P. F. Zarken | + 0 / 0
4.12.2009-21:15
Díky, Jirko, za pěkné hodnocení. Já si udělám ze všech Úvaháren brožurku.***
jpe | + 0 / 0
4.12.2009-21:07
Skvělé Zarky, jsou to velmi přínosné body. Vytisknu si je a budu si je připomínat.
P. F. Zarken | + 0 / 0
4.12.2009-20:58
Houmí, promiň, prosím Tě. Tvůj komentář tam nebyl, když jsem to psal. I z Tebe mám radost. Díky ***
P. F. Zarken | + 0 / 0
4.12.2009-20:54
Jendo, říct, že v mnohém souhlasíš je pěkné.
Popelllko, Tvůj komentář je moc hezký.
Svaťo, i Tobě moc díky.
Také Tvůj koment mě, Kelte, moc potěšil.
Díííky Vám všem. ****
4.12.2009-20:51
Zajímavé, Zarkene. Je v tom hodně pravdy. Obávám se ale, že rozhodně nedodržuji všechny body. No třeba hned ten devátý...Potěšil mě bod číslo 23 - zlatá pravda. Narážím na tolik chyb... (vložila jsem i "dílo" s touto tématikou...váhala jsem, jestli to nevložit v rámci Úvahárny, nakonec jsem to ale vložila samostatně. Pro zájemce - Múza našeptává, ale Vy píšete)A velmi se přikláním také k bodu o opakovaném čtení
Kelt | + 0 / 0
4.12.2009-20:45
Také za 1 a díky, Zarkene, za výbornou práci a skvělé rady. :-)
seniorecek | + 0 / 0
4.12.2009-20:34
Kolik bodů asi dodržuju? Hm.
Za jedna Zarkene. :-)
popelllka | + 0 / 0
4.12.2009-20:28
Dobré rady a zpracované s rozmyslem a životní moudrostí. Moc pěkné.
J.Švejcárek | + 0 / 0
4.12.2009-20:17
V mnohém s Vámi souhlasím...1

Veškerá díla zveřejněná na serveru Pište-Povídky.cz jsou pod právem autorů, tudíž je nelze kopírovat ani jinak využívat bez jejich souhlasu.